Професія офіціанта - це мистецтво, яке допомагає зробити прийом їжі естетичним дійством. Отже людині притаманно не тільки насичуватись, але ій отримувать задоволення від зовнішнього вигляду страв, їх аромату, оформлення. Мабуть тому, ще на фресках єгипетських пірамід зображені люди, які подають їжу до столу фараонів.

     Професію бармен, офіціант-буфетник відносять до типу професій "людина - людина", тому що головним предметом праці для неї є людина, а головною метою праці цієї професії є оперативне обслуговування відвідувачів та розрахунок з ними. Професія вимагає від працівника особливих і суто людських рис. Офіціант повинен вміти спілкуватися з клієнтом та бачити його настрій, бути передбачливим але не настирним, і в більшості випадків може знайти вихід з скрутного становища та передбачити виникнення конфліктної ситуації.

     

    

   

   

Професія офіціанта є однією із стародавніх. На фресках Єгипетських пірамід зображені люди, які подають їжу до столу фараонів. Мабуть це й були перші офіціанти. 
     Святкування знаменних дат, подій, весілля і навіть прийом видатних осіб і підписання угод передбачає спілкування за урочистим столом і неможливе без офіціантів, які беруть активну участь у загальній трапезі. Як розсадити людей, які страви подавати і кому в першу чергу, які прибори потрібні для споживання тієї чи іншої страви - саме до цього має безпосереднє відношення офіціант. Він не тільки обслуговує людей, які сидять за столом, але й допомагає і навіть навчає їх дотримуватися певних правил і етикету споживання їжі. Сьогодні жоден ресторан, кафе чи бар не може обійтися без офіціанта.

     Професійна діяльність офіціанта передусім, передбачає спеціально спрямоване спілкування між ним і відвідувачами. За робочий день офіціант спілкується з різними за віком та індивідуально-психологічними характеристиками людьми: молодими і літніми, жінками і чоловіками, цікавими і не дуже, спокійними і дратівливими, активними, енергійними і повільними. Всі вони різні, але потребують поради і допомоги офіціанта, іноді покладаються на його смак і професійну компетенцію.

     Офіціант задовго до того, як прийдуть відвідувачі, розпочинає свою роботу. Він розставляє столи, накриває їх скатертинами, сервірує їх, розкладає серветки. Залежно від характеру обслуговування сервіровка столів буває різною: до сніданку стіл накривають інакше ніж до обіду, а вечірні банкетні столи сервірують більш святково. Досвідчений офіціант знає, що красива сервіровка столу доповнює смакові якості страв, створює хороший настрій у гостей.

     На перший погляд може здатися, що зустріти відвідувачів і отримати від них замовлення це дуже проста справа. Але і тут є свої правила, дотримуватися яких зобов'язаний офіціант. Так, якщо за столом сидить компанія, то меню подають старшому з них, а коли присутні декілька жінок, то меню подають старшій з них. Часто буває, що відвідувачі прохають офіціанта порадити їм, що краще замовити. Якщо ж гості не виявляють такого бажання, то офіціант не повинен бути настирливим.

     Досвідчений офіціант швидко визначає, які люди сіли за столик, і майже точно знає, що саме вони замовлять. Одному з сидячих за столом потрібно посміхнутися, з іншими пожартувати. Прийнявши замовлення, офіціант передає його на кухню, пробиваючи на касовому апараті вартість замовлення.

     Офіціант активно формує своєю роботою перше враження відвідувачів не тільки про самого себе, але й про своє підприємство.

 

Внимание! это сообщение появляется в Демо-версии.

Наші досягнення

 

 

Наші партнери

 
 

Ваша IP адреса

Дізнайся про свій IP

 

ДОДАТОК ДЛЯ СМАРТФОНІВ

   ЗАВАНТАЖИТИ